Через обмежені можливості для відпустки та росту популярності дистанційної роботи, українці все більше часу проводять вдома або на дачних ділянках. На фоні цього різко зростає попит на усе, що стосується облаштування місця для роботи та відпочинку на свіжому повітрі. Про те, які новинки з’явилися в сегменті садово-дачних меблів й меблів для кафе та ресторанів, а також, про основні тенденції садово-дачних меблів на ринку, розповів Олексій Маринчук, CEO компанії Canvas Group.
-Які основні тенденції ви відмічаєте в сегменті садово-дачних меблів й меблів для кафе та ресторанів в теперішній час?
Зараз я б виділив декілька направлень – для роздрібних клієнтів та сегменту HoReCa.
У першому випадку, з появою обмежень у вигляді локдаунів та епідемії, люди більше часу проводять вдома. Тому люди, у яких є хоча б мінімальний балкон або тераса в заміському будинку або на дачі, хочуть облаштувати цей простір максимально зручно та практично, щоб приємно проводити час в цьому місці.
Якщо говорити в цілому, в теперішній час спостерігається тенденція знаходження на відкритому повітрі. Причому, підвищився інтерес до нашої продукції не лише влітку, а й у більш прохолодні пори року. Адже нашими меблями можна користуватися не лише у теплий сезон, хоча багато людей, за звичкою, називають вуличні меблі літніми. Однак, такі меблі не передбачають їх використання лише влітку, ними можна користуватися й у більш прохолодні пори року, навіть при температурі до -30 градусів за Цельсієм.
Друга тенденція належить до сегмента HoReCa або до ресторанного напряму. В цілому, практично будь-який ресторан, кав’ярня або готель хочуть мати майданчик на вулиці. Це в першу чергу підкреслює статус закладу. Крім того, повертаючись до карантину, всі пам’ятають, як під час локдауну, через якийсь час дозволили відкривати заклади громадського харчування з обслуговуванням на вулиці. Ті, в кого цей майданчик був, отримали можливість обслуговувати своїх клієнтів. Це, своєю чергою, підвищило інтерес покупки меблів для вулиці в напрямку HoReCa.
-Яким критеріям повинні відповідати меблі для вулиці?
Звісно, клієнтів спочатку приваблює дизайн меблів. Також велике значення має естетичний вигляд магазину, де ці меблі стоять. Усе має максимально підходити одне одному.
Крім того, усі вуличні меблі або декор повинні бути сертифіковані. Тому уся продукція, яку ми продаємо, проходить сертифікацію CATAS. Цей сертифікат підтверджує відповідність меблів для використання в громадських місцях: стійкість до ультрафіолетового випромінення, якість матеріалів (сировина, з якої роблять меблі, повинна бути екологічно чистою та повторно перероблюватись), міцність (у кожної моделі є паспорт з допустимим навантаженням). Всьому цьому відповідає гарна ціна. Ціна-якість – дуже важливий критерій. І в нашої продукції він максимально ідеальний.
-Який асортимент товарів представлений у вас?
В нашому магазині представлена повна лінійка меблів для вулиці. Крім цього, у нас є декор: світильники, вазони, кострища, парасолі. Увесь асортимент представлений в магазині. Також є великий склад, на якому зберігається більше, ніж 5 тисяч одиниць меблів та декору для вулиці.
-Які новинки з’явилися в цьому році?
Новинок в цьому році у нас багато. Проте, мені здається, що найцікавіше – це вуличні кухні. Хоча, поки в наших широтах люди не звикли до кухонь на вулиці та готуванню поза домом, чогось більш вишуканого, ніж шашлик. Ми ж намагаємося розповісти та показати клієнтам, що готувати на вулиці можна й достатньо складні страви. Мені здається, що в цьому напрямку велике майбутнє як для клієнтів, так і для нас.
-Як ви оцінюєте рівень попиту на вашу продукцію в поточному році?
Зараз літо, а влітку завжди купляють меблі для вулиці. І мені хочеться, щоб люди більш усвідомлено підходили до вибору меблів на свою терасу. Наприклад, у нас буває багато випадків, коли клієнт приходить в останню мить, а меблі йому потрібні були «на вчора». Через те, що не завжди є усе необхідне в будь-якому кольорі або комплектації, замовник бере те, що є, бо чекати не хоче. Виходить, що він йде на компроміс. Але, якщо прийти до нас за два місяці до відкриття закладу або власної тераси, ми усе привеземо й підготуємо як задумано на візуалізаціях або в голові у клієнта.
-Які позиції або колекції в теперішній час найбільш популярні та чому?
По суті, у нас немає такого, що якісь позиції більш популярні, просто є сезонність. Наприклад, весною, коли люди вже можуть випити чашку кави на вулиці, усі дивляться на столи та стільці. В основному, до таких замовників відносяться кав’ярні. А роздрібний клієнт для тих самих цілей купує собі комплект на балкон або терасу.
Літом, у червні або липні, сезон практично для всього, хоча, в цей період я б виділив шезлонги та парасолі. В цей час, як правило, люди хочуть знаходитись біля басейну й вони обирають ці позиції.
А ось ближче до серпня-вересня, люди купують більше декору: пледи та килими для того, щоб створити тепліший затишок на терасі. Також дивляться кострища та все, що з ними пов’язане.
-З якими дизайнерами ви співпрацюєте? Які переваги дає вам та архітекторам така сумісна робота?
Дизайн студій та архітекторів, з якими ми співпрацюємо, достатньо велика кількість. Проте, я не буду називати імена та назви, щоб нікого не образити та був не довгий перелік.
Якщо ж казати про переваги роботи зі студіями, в першу чергу – це досвід роботи з масштабними проєктами. Ну й звісно, той факт – що ми завжди беремо участь у підборі та створенні того, що потім буде радувати багатьох людей, якщо це стосується громадських місць в розділі HoReCa та сімей, які проживуть багато років, зберігши позитивні спогади. Це надихає.
-Які варіації дизайнерських рішень із застосуванням вашої продукції зараз найбільш популярні?
Частіше за все, ми починаємо працювати з дизайнерами над планом розставлення, виходячи з побажань замовника. Потім робимо добір меблів у визначених відтінках. А найважчі моменти виникають, коли ми щось кудись вбудовуємо, це завжди складний момент. Пов’язано це з тим, що потрібно максимально правильно зробити усі заміри та проробити з фабрикою (якщо якийсь елемент потрібно виробити під замовлення за розмірами дизайнера або архітектора). Частіше за все, це стосується монтажу парасоль або елементів кухні.
-На чому не варто заощаджувати при покупці садово-дачних меблів й меблів для кафе та ресторанів?
Поки що у всіх існує стереотип, що меблі для вулиці повинні коштувати менше, ніж меблі для дому. Але багато хто не задумується, що така продукція виготовляється з дуже міцних та стійких матеріалів, щоб витримати вплив дощу, снігу та сонця. Думаю, що домашній диван такого б не витримав.
Особливо це стосується меблів сегменту HoReCa. Там взагалі, окрім вище перерахованих речей, меблі для громадських місць ще й повинні витримати велику плинність відвідувачів, щоденний клінінг або, навіть, місцями вандалізм. До цього всього, вона повинна мати гарний вигляд протягом 4-5 років. Не думаю, що враховуючи усі ці фактори, варто заощаджувати на меблях, тим більше якщо вони ще й гроші заробляють.
-Як ви оцінюєте рівень представленості українських компаній, що реалізують садово-дачні меблі й меблі для кафе та ресторанів в Інтернеті?
Зараз рітейлери вже потроху почали приділяти увагу соціальним мережам та сайтам. Це радує. Водночас я вважаю, що це, поки що, знаходиться на недостатньому рівні. Можна зробити краще. Зокрема, ми дуже часто стикаємося, коли інтернет-магазини хочуть стати нашими дилерами. Дуже часто їх сайти не дозволяють їм продавати меблі на гарному рівні. Для цього потрібно багато факторів: гарний та функціональний сайт, гарні фото, грамотний опис товару, наявність функціоналу для замовлення на сайті. Поки що, через відсутність цих пунктів ми не працюємо з дилерами.
-Які переваги для вас та замовників дає Мережа в роботі?
Соціальні мережі, звісно, мають більше переваг як для нас, так і для клієнтів. Підписавшись в Інстаграм на магазин, клієнт завжди знаходиться в курсі новинок або наявності товарів. Також завжди в режимі онлайн – покупці можуть поставити питання, і ми максимально швидко відповімо. Для клієнтів це максимально зручно, оскільки навіть не потрібно приїздити до нас, щоб оглянути асортимент. Також в наших соціальних мережах клієнт може зробити замовлення та оплатити покупку. Це дуже зручно, і завдяки цьому у нас є замовлення по всій території України.
-Дайте вашу оцінку нового сайту ТЦ «Аракс» у вигляді маркет-плейсу, на якому представлений не тільки увесь асортимент товарів у ТЦ, а й послуги дизайнерів?
В теперішній час, сучасний сайт – це дуже добре. Для клієнта формат підбору меблів та декору зі всього асортименту ТЦ разом з дизайнерами, які можуть допомогти – це великий плюс. Звісно, цей напрям потрібно розвивати. Обов’язково прислухатися до зворотного зв’язку від клієнтів.
Нам, наприклад, цікавий такий формат. Це, як мінімум, ще один напрям, з якого до нас можуть прийти клієнти. Ми за це тільки обома руками. Іншими словами, в теперішній час, потрібно максимально швидко розширятися та залучати на ресурс клієнтів через Мережу.